Hoe zet je een nieuwsbrief effectief in? 

Nieuwsbrieven blijven een belangrijk marketingmiddel. Hoe zet je een nieuwsbrief effectief in? Bij het maken van een nieuwsbrief is het allereest erg belangrijk om je aan je eigen huisstijl en tone of voice te houden. Zorg dat al je communicatie uitingen bij elkaar aansluiten. Daarnaast is data een heel belangrijk component binnen emailmarketing. Als je je verkregen data slim inzet, kun je hiermee namelijk je omzet verhogen.

Hoe doe je dit? Mister-Postman maakt gebruik van ‘interesse-labels’, dit betekent dat wij aan elk plaatje, elke titel en elke button in de nieuwsbrief een eigen label hangen, bijvoorbeeld ‘interesse: emailmarketing’, zo weten wij welke personen wellicht interesse hebben in emailmarketing, omdat zij hierop geklikt hebben. In de toekomst kunnen wij bepaalde interessegroepen op deze manier gericht benaderen, met relevante informatie voor hen. Dit zorgt ervoor dat de doorklikratio naar je website én de kans op een mogelijke conversie velen malen groter wordt.

We gaan zelfs nog een stapje verder! We kunnen 360 graden profielen creëren, met alle informatie die wij van klanten hebben verkregen, zoals geslacht, verjaardag, interesse etc. Door deze profielen kunnen we de klant nog beter van dienst zijn, omdat we hierdoor weten wat de klant op welk moment nodig heeft. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het inchecken bij een dierentuin, dit krijgen wij binnen in ons customer data platform (CDP). We kunnen er nu voor kiezen om de klant een aanbod te doen voor bijvoorbeeld een gratis kopje koffie, of om extra informatie over de dichtbij zijnde dieren te geven.

Ben je benieuwd hoe wij dit voor jouw onderneming kunnen inzetten? Neem dan contact met ons op.

Blog Nieuwsbrieven