CTA’s

Onderzoek met A/B-testen toont aan dat de conversieratio met 42 procent stijgt als je van 4 naar 1 CTA gaat. Meer buttons staan dus niet automatisch voor meer klikken.

Copy is een vak

Een overload aan tekst is nooit goed. Zorg dat je genoeg vertelt om mensen te verleiden tot een doorklik naar de achterliggende landingspagina. Schenk aandacht aan copy!

Maar hoe vaak we misschien ook hoofdschuddend kunnen denken, ‘Jullie zouden écht beter moeten weten’, het is stiekem ook wel erg vermakelijk. Want eerlijk is eerlijk, van fouten leer je. Of die nu van jezelf of van een ander zijn. E-mailmarketing wordt nog weleens onderschat en weggezet als ‘spammy’ of ‘schieten met hagel’. Maar er zit wel degelijk grote meerwaarde in het verzenden van nieuwsbrieven. Denk eens aan relevante branding voor je merk of evenement,  meetbaarheid (openingsrates) en het feit dat je kwalitatief goede content kunt delen die écht wat doet voor je merk. Maar ook het feit dat e-mailmarketing het enige outbound-kanaal is waar de klant zelf actief voor heeft gekozen om berichten te ontvangen. Er is veel vooraf veel te ondervangen met een gedegen strategie en met meer aandacht en liefde voor dit ‘ondergeschoven’ kindje van online marketing!

Het belangrijkste voor een goede nieuwsbrief is dat deze uitnodigend en verleidend is, zodat het gelezen wordt. Dit klinkt als een open deur, maar om dit in de praktijk precies goed te krijgen blijkt moeilijker dan menigeen denkt. Short copy luistert erg nauw. Daarbij hoeft een nieuwsbrief zeker niet een enorm epistel te zijn. Een overload aan tekst in een nieuwsbrief doet het niet goed. Zorg ervoor dat je genoeg vertelt om mensen te verleiden tot een doorklik naar de achterliggende landingspagina waar het hele stuk content wel op staat. Maak je lezers ook niet gek met te veel CTA’s (Call to Actions). Op een gegeven moment zijn ze door te veel aanbod het spoor bijster. Dan haken ze simpelweg af zonder op ook maar één van je mooie buttons te hebben geklikt.

E-mailmarketing is, net als copywriting, een vak van professionials. Mister-Postman stuurt wekelijks meerdere nieuwsbrieven en servicemails en weet hierdoor als geen ander de do’s and don’ts voor nieuwsbrieven. Een goede e-mailnieuwsbrief is niet één-twee-drie gemaakt. Dus als je het doet, doe het dan goed, met aandacht en doordacht. We helpen hier graag bij!

Statistieken

We zorgen voor een optimalisatie van teksten, buttons en CTA’s. We monitoren neit alleen openingrates, maar ook doorkliks naar landingpagina’s.

Strategie

Bepaal de aanpak om jouw doelstelling te bereiken. Als je hierover nadenkt dan werk je vanuit de klant. En niet op basis van een onderbuikgevoel.

Data is key

Verzamel doorlopend data om te bouwen aan communities. Hoe beter de data, en groter de kans op waardevolle en duurzame klantrelaties.

A/B testing

Het gedrag van ontvangers is aan verandering onderhevig, dus testen is nooit klaar. De methode van A/B-testen is relatief gemakkelijk en levert nuttige data op.

Mobielvriendelijk

Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders hun e-mail op mobiel leest. Zorg er dus voor dat je e-mailnieuwsbrieven ook mobielvriendelijk zijn.

Analyseren

Analyseren van de resultaten kan op enorm veel aspecten. Bepaal voor jezelf welke elementen je belangrijk vindt om te analyseren en te verbeteren.

Het laatste nieuws

Blog Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven blijven een belangrijk marketingmiddel. Hoe zet je een nieuwsbrief effectief in? Bij het maken van een nieuwsbrief is het allereest erg belangrijk om je aan je eigen huisstijl en tone of voice te houden. Zorg dat al je communicatie uitingen bij elkaar aansluiten. Daarnaast is data een heel belangrijk component binnen emailmarketing. Als je […]

Online streaming events

Gezellig zeg, weer een aantal weken thuis zitten. Iets wat wellicht in iedereen zijn hoofd afspeelde na aankondiging van de nieuwe maatregelen. Maar wat is nou de oplossing om het thuis toch gezelliger te maken in deze minder leuke tijden? Een ‘hot topic’ in de lock down dagen is online streaming. Online streaming is een […]

De tweede bezorgronde van onze stagiair Max in de postoffice

De afgelopen weken is er veel gebeurd. De nieuwe maatregelen hebben voor veel verandering gezorgd op de werkvloer bij Mister-Postman. Veel organisaties hebben zich moeten aanpassen aan de maatregelen en zo ook wij bij Mister-Postman. De storytelling voor organisaties hebben we aangepast. We willen zorgen dat de organisaties relevant blijven en niet vergeten worden in […]