Het zijn tijden waarin creatieve ondernemers ons dagelijks verrassen met nieuwe initiatieven en verdienmodellen. Een voorbeeld hiervan is de verkoop van tickets voor de jaarlijkse “SAMPLE SALE” van het populaire fashion-merk ALIX The Label.

Onze aanpak? Geïnteresseerden kregen de mogelijkheid om via Ticketpoint een toegangsticket te bestellen voor hun “sample sale”. De belangstelling voor deze “uitverkoop” bleek zo groot, dat direct extra timeslots aan de vijfdaagse uitverkoop toegevoegd moesten worden. Binnen enkele uren waren alle dagen volledig “uitverkocht”. Een droomscenario voor iedere winkelier!

Deze werkwijze zorgt ervoor dat bezoekersstromen op een goede manier kunnen worden georganiseerd én dat iedere klant evenredig kan profiteren van de uitverkoop. Een niet onbelangrijk bijkomend voordeel? Je verzamelt data van je klanten! Meer dan ooit zijn ondernemers zich ervan bewust dat een actueel en actief klantenbestand het (nieuwe) goud is voor de marketing. Om gerichte online advertentiecampagnes in te kunnen zetten, maar ook voor persoonlijke aanbiedingen of nieuwsberichten op basis van data-analyses.

Het succes bleef niet lang onopgemerkt Zo start deze week opnieuw een ‘juweel van een uitverkoop’. Zo blijkt deze ‘verkoop van voorbeelden’ een succesvol ‘verkoopvoorbeeld’ te zijn!

 

ALIX the Brand

ALIX the Brand

ALIX the Brand

ALIX the Brand