Wat wij doen als entertainment-marketingspecialisten is het vakkundig ‘handelen in consumentenvoorstellen’. Event marketing ligt zowel in lijn van reclame als PR. Maar er zijn verschillen. Marketingautoriteit Tom Fishburne formuleert het als: “De beste marketing voelt niet als marketing.”

Entertainmentmarketing is de laatste jaren sterk geëvolueerd om meer inclusief te zijn voor de consument. TV-programma’s vertrouwen op openbare stemmen en meningen van kijkers. Bovendien hebben artiesten, evenementen, maar ook tv-programma’s en zelfs koningen en koninginnen een eigen Facebook, Instagram en Twitter waarmee ze de branding van ‘hun product’ ondersteunen. Social media is een handig hulpmiddel en kan een game-changer zijn zolang het op de juiste manier wordt ingezet. Dat vraagt om timing, boodschap en verbinding. Het is niet iets dat je er zomaar eventjes bij doet. Het kost veel tijd en creatieve toewijding om naar de top van dit marketing-spel te stijgen.

Zeker in de entertainmentindustrie is veel concurrentie. Al jouw boodschappen via de social media, op je website, in een persbericht of advertentie moeten op elkaar aansluiten en ook nog eens authentiek, opvallend en innovatief zijn. Verbinding maken met de juiste doelgroepen vraagt om relaties met meerdere mediakanalen waarmee bijvoorbeeld ook RTV promo’s of online interviews gerealiseerd kunnen worden.

Organisatoren schakelen ons steeds vaker niet alleen in voor ticketing of het onderhouden van hun social media, maar vragen ons ook om een creatieve spiegel voor te houden, het maken van een evenementen website of het verzorgen van de PR, copywriting en zo meer.

Wilt u meer informatie over event marketing, of het werk uit handen geven? Neem dan contact met ons op.

Geef een reactie