Vaak bestaat het communicatietraject van een event niet uit één contactmoment, maar uit meerdere e-mails – van een save-the-date tot de survey. De kans dat de boodschap goed overkomt is het grootst wanneer je per e-mail maar één call-to-action gebruikt. Bijvoorbeeld:

  • Save-the-date: Blok ‘m! (met een agendalink)
  • Uitnodiging: Ik ben erbij! (met een link naar de registratiepagina)
  • Reminder: Aanmelden (met een link naar de registratiepagina)
  • Update: Naar de gastenlijst (met een link naar de gastenlijstpagina)
  • Bedank-mail: Bezoek de website (met een link naar de eventwebsite)
  • Survey: Naar de enquête (met een link naar de survey)

Geef je ontvanger een duwtje in de goede richting

Nu je weet dat je het beste één call-to-action per contactmoment kunt gebruiken, is het natuurlijk wel zaak dat je lezers de call-to-action opvolgen! Maak duidelijk wat je van de lezer verwacht (bijvoorbeeld aan- of afmelden), geef de call-to-action een button in een opvallende kleur met genoeg witruimte eromheen en gebruik een korte, duidelijke tekst. Wedden dat je lezer er niet meer omheen kan?

Schrijf voor één persoon

Copywriting is de kunst van het schrijven van overtuigende teksten. Wie dacht dat je het dan moet hebben van de tekst, die heeft het helemaal mis. De randvoorwaarden, die zijn belangrijk. Als dat niet in orde is, kan de inhoud nog zo goed zijn en kan je tekst nog zo grappig zijn, maar je bereikt je doel er nooit mee. Naast een consistente en onderscheidende stijl hebben, moet de structuur van de (uitnodiging, pers en/of publiciteit) tekst ook nog eens goed in elkaar zitten. Kort gezegd komt dat op het volgende neer:

Meer weten? Op zoek naar een copywriter? Neem contact op met Mister-Postman, we helpen je op weg!