Wees gekker dan gek als het gaat om adverteren!

Bij Mister-Postman zijn wij experts in online adverteren, maar ook bij ons draait het vaak om testen en kijken naar nieuwe trends die werken op dit gebied. Adverteren is een vak apart. Niemand wilt voortdurend reclame zien, maar veel mensen klikken wel als het interessant genoeg is. Dit is dan ook de grootste uitdaging op het gebied van online adverteren. Je moet ten aller tijden een advertentie creëren die opvalt. Op een Facebook en Instagram tijdlijn moet jouw foto of video de doelgroep aanspreken, maar ook een passende tekst is van belang. Zorg niet alleen dat jouw foto’s mooi zijn, maar zorg ook dat ze relevant zijn voor de doelgroep die jij wilt bereiken.

Een van onze nieuwe advertenties heeft te maken met online ‘scoren’ op marketinggebied. In een brainstormsessie hebben wij gekeken naar creatieve manieren om scoren, te vertalen naar beeld. Eén van onze klanten is Tilburg Trappers. Zij hebben mooie beelden van scorende ijshockeyers. Ons idee was dan ook één van deze juichende spelers te gebruiken om onze boodschap over te brengen. Uiteindelijk hebben wij een concept gebouwd rondom deze foto’s omdat dit bij onze boodschap aansloot, maar ook bij de interesses van de doelgroep. We testen niet alleen één advertentie. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk informatie vergaard. Daarom gebruiken wij altijd een korte en lange tekst bij twee of drie verschillende foto’s. Deze monitoren wij en in de loop van het proces zetten we vervolgens de advertenties uit die niet de juiste resultaten boeken.

Er is uiteindelijk een mooi voorbeeld ontstaan. We hebben de onderstaande advertenties gebruikt en waar de ene heel formeel was, hebben we de ander wat meer uitdagend gemaakt. Deze test heeft het perfecte resultaat opgeleverd. De advertentie met ons logo en formele teksten sprak niet zo aan. De ander met de topscoorder tekst en de scorende ijshockeyer gaf een enorm verschil aan resultaat. De CTR (click through rate) was maar 2% bij de advertentie met het logo. Bij de ijshockeyer met een sprekende tekst was de CTR bij elke advertentie boven de 10%. Sommige zelfs 17%. Terwijl het bereik vrijwel hetzelfde bleef. Ook de CPC (costs per click) bleef erg laag. Dat is altijd belangrijk bij adverteren. Te veel geld uitgeven aan ‘clicks’ is geld weggooien.

Een geweldig resultaat en het perfecte voorbeeld om altijd te blijven experimenteren met advertenties. Deze a/b test is het perfecte voorbeeld dat zowel beeld, tekst en de juiste doelgroep targeten goed moet zijn om de beste resultaten te behalen. Veel gebruik maken van originele teksten, creatief beeldgebruik en soms risico’s nemen met bepaalde beslissingen kan in de wereld van adverteren nooit slecht uitpakken. Werkt het niet? Dan is dat bruikbare informatie voor de volgende advertenties.

Ben jij benieuwd hoe wij deze advertenties interessant maken of heb jij hulp nodig bij advertenties voor jouw bedrijf? Laat het ons weten via de mail en dan helpen wij jou naar meer succes.

scoren met adverteren