De corona crisis heeft voor artiesten, theatermakers en muzikanten het belang duidelijk gemaakt te werken aan hun contentmarketing. Het zorgt ervoor dat relaties, fans en volgers op de hoogte blijven en helpt om relaties op te bouwen in de branche of sector. Voor iedere artiest maakt contentmarketing onderdeel uit van zijn of haar onderscheidende identiteit. Je publiek zit online! Sterker nog: iedere dag! En dat is nog altijd vaker dan in een (theater of concert)zaal.

Voor ons begint dat altijd met het formuleren van een doel en het verzamelen van data. Voor iedere artiest zijn de doelgroepen altijd tweeledig. Je hebt de B2C-markt (de fans) én de B2B-markt (boekers, organisatoren, promotors, media). Beide doelgroepen zijn belangrijk voor je bestaansrecht. De content moet dus relevant zijn voor beide doelgroepen. Een actuele website is waar de B2C en de B2B-doelgroepen samen komen. Daarnaast moet je online zicht- én vindbaar zijn en ook je social media als Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube etc. consequent bijhouden. Het is dus niet iets dat er ‘eventjes bij doet’. Steeds vaker vragen artiesten ons het beheer van de online platforms over te nemen. Ze schakelen daarmee een bevlogen team in dat er ook daadwerkelijk tijd en aandacht in wil steken. Meer weten? Bel ons gerust.

 

Foto: For Everly Brothers