Bedenkt het maar; een optiek ombouwen tot een pop-up restaurant Spoiler alert: het is Klein Optiek in Apeldoorn gelukt! Voor een select aantal klanten werd de winkel van optiekzaak omgebouwd tot een luxe restaurant. Bezoekers werden tijdens het diner uitgedaagd om ‘geblinddoekt’ allerlei gerechtjes te proeven, waarmee de belofte ‘zien is beleven’ extra werd aangezet. De ‘blind dates’ werden bediend door de opticiens en oogspecialisten van Klein Optiek. Vanaf de tafeltjes had men een ‘perfect zicht’ op alle nieuwe modellen uit de collectie. “Een bijzondere manier om onze klanten eens in de watten te leggen, contacten aan te halen maar ook om ze te bedanken voor hun loyaliteit. Dat is belangrijk, juist in deze tijd” aldus ondernemer Johannes Veldhoen. Hij blikt tevreden terug op een geslaagde avond en wij weten zeker: wordt vervolgd!

Aanpak: koester loyaliteit
Naast een goede en persoonlijke uitnodiging en een perfect verzorgde avond is ook gekozen om te focussen op sterk beeld. De hele avond is goed en gevarieerd fotomateriaal ontwikkeld die ook media konden gebruiken. In combinatie met een raak verhaal over klantloyaliteit werd de pers uitgenodigd om deze avond te bezoeken. Ook is veel zorg besteed aan de nazorg, met een bedank-moment voor de komst en het ‘ambassadeurschap’ inclusief het toesturen van foto’s naar de klanten.

Klein Optiek

Klein Optiek

Klein Optiek

Klein Optiek