Koninklijke Horeca Nederland (KHN) ondersteunt samen met een lange lijst horeca-partners de Nederlandse horecaondernemers met een nieuw initiatief: ‘Help de Horeca’. Het idee is dat consumenten c.q. horecabezoekers nu een waardebon kopen, die ze later, zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen, kunnen verzilveren. De mensen achter het initiatief: ‘Zo krijgen ondernemers op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen.’

De waardebonnen – in feite een vooruitbetaalde reservering – kunnen aangeschaft worden via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: ‘Zo kan iedereen zijn favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen.’ Het platform is vanaf vrijdag 12:00 uur operationeel.

Alle partners in het initiatief #helpdehoreca zetten de kracht in van hun communicatiekanalen om zoveel mogelijk aandacht te genereren en consumenten te bereiken, daarnaast leveren alle partners een financiële bijdrage. Over de hoogte daarvan worden geen uitspraken gedaan.

Ondanks de recente bekendmaking zijn er volgens een woordvoerder nu al 3500 aanmeldingen van horecaondernemingen.