Voordat je het weet, is het zover: de kerstdagen! Een tijd waar je als ondernemer op in kunt spelen. Veel ondernemers moeten juist in het vierde kwartaal van het jaar een laatste omzetsprint maken. Vooral retailers en webshops met consumentenproducten zijn afhankelijk van de decembermaand. Zo passen winkeliers hun etalage al weken van tevoren aan op de feestdagen. Dat kun je natuurlijk ook doen met je website of webshop. Denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van je webpagina’s. Het geeft je online bezoekers een nog betere en leukere ervaring. Ben je actief op social media? Pas dan eens de omslagfoto van je Facebookpagina aan. Dit laat zien dat je actief bent op social media en dat je het serieus neemt. Maak het vooral persoonlijk met bijvoorbeeld een foto van je team. Of kies voor een filmpje in de sfeer van de feestdagen met een boodschap voor het nieuwe jaar.

In de weken voor de feestdagen Googlen veel mensen op zoek naar bijvoorbeeld een ‘kerstcadeau voor vrouwen’, ‘wellness kerstgeschenk’, ‘kerstmenu’ of ‘ovengerechten’ enzovoorts. Ga voor jezelf na waar jouw klant in deze tijd op zoekt. Het kan zijn dat dit afwijkt van de rest van het jaar. Schrijf bijvoorbeeld een blog en maak webpagina’s aan. Let op: start hier op tijd mee, want organische vindbaarheid verbeter je niet in een paar dagen. Zorg ook ervoor dat de content die je schrijft in de jaren erop nog aantrekkelijk is zodat je deze pagina’s door de jaren heen steeds beter kan ranken. Pas de content ook ieder jaar wat aan, dit vindt Google leuk en daardoor scoor je nog beter in Google. Als er dan ieder jaar weer gezocht wordt op deze termen, dan sta jij er mooi tussen!

De feestdagen zijn voor iedereen een drukke tijd. Het is dan ook niet gek dat veel ondernemers te weinig tijd besteden aan hun marketing. Eenvoudigweg hulp inschakelen zorgt voor structuur, betere berichten, ludiekere acties en het scheelt je vooral veel kopzorgen!