Laat de menselijke kant van je onderneming zien!

Stories zijn hot en niet weg te denken uit ons social media gebruik. Je scrolt er makkelijk doorheen, ze zijn verslavend en beschikbaar op bijna elk platform. LinkedIn kon niet achterblijven en introduceerde onlangs de feature ook op hun platform.

Op Facebook en Instagram worden Stories voornamelijk ingezet voor de B2C-markt. Met LinkedIn Stories komt er nu een mooi alternatief bij voor B2B-organisaties. Met Stories op LinkedIn heb je de mogelijkheid om op professionele wijze je menselijke kant te laten zien. Daarnaast kun je met behulp van de feature je werk op een creatieve en informele manier delen.

In LinkedIn Stories kun je zowel foto’s als video’s plaatsen. De maximale lengte van video is 20 seconden. Door te klikken op het plusje bij ‘uw verhaal’ kun je een foto of video toevoegen. Je kunt ervoor kiezen om een foto of video uit je cameraroll up te loaden of je maakt deze direct vanuit Stories. Zodra je media hebt geüpload, zie je de mogelijkheid om iemand te taggen en je kunt eventueel tekst toevoegen.  Zodra je jouw Story hebt geplaatst kunnen kijkers hierop reageren. Deze berichten komen direct terecht in jouw privé-inbox.

Ook kun je zien wie jouw Stories heeft bekeken. Mocht jij nu – om welke reden dan ook –  niet willen dat jouw connecties zien dat jij hun Stories hebt bekeken dan kun je dit uitschakelen. Ga hiervoor naar ‘instellingen’ en ‘privacy’ en bij ‘Opties voor de weergave van verhalen’ kun je ervoor kiezen om verhalen in privémodus te bekijken. Klein detail is dat als jij dit hebt ingeschakeld je zelf wél nog kunt zien wie jouw Stories heeft bekeken.

Nu is LinkedIn natuurlijk geen Instagram, dus ga niet exact dezelfde content posten op beide platformen. LinkedIn is een zakelijk platform en zorg er daarom voor dat je relevante content plaatst in een professionele context. Bepaalde foto’s of video’s kunnen prima op Instagram, maar horen niet op LinkedIn thuis. Deel bijvoorbeeld eens hoe jij de huidige thuiswerk situatie aanpakt. Wat gebeurt er achter de schermen in een werkplaats? Proost eens op een succesvolle afronding van de week in een leuke story. En een vrimibo zit er in tijden van corona even niet in, maar digitaal kun je ‘proostend’ nog alle kanten op (en zonder ‘sluittijden’).

De impact van Covid-19 betekent dat veel teams op afstand van elkaar werken en nieuwe manieren vinden om verbonden te blijven. Als gevolg hiervan zag LinkedIn een groei in de gesprekken tussen collega’s op LinkedIn van 20 procent, en drie keer zo veel engagement op posts. Het aantal gesprekken tussen connecties op het platform zag een toename van 55 procent tussen maart 2019 en maart 2020.

De Covid-19 situatie heeft ook invloed op de consumptie van content: 40 procent van de LinkedIn-leden geeft aan vaker het nieuws te lezen en 30 procent checkt vaker social media om op de hoogte te blijven. Live content wordt drie keer zoveel bekeken als content die niet live wordt gedeeld. Ook wordt live content actief gepromoot door platformen als LinkedIn en Facebook, hierdoor verschijnt het hoger in de notificaties. Kortom, live content is onmisbaar in je online strategie, we kijken uit naar jullie stories!

Mister-Postman