Retargeting
Retargeting (of remarketing) zorgt er voor dat een bezoeker die eerder op je website was terug wordt verwezen naar je site. Deze mensen kunnen opnieuw worden bereikt als ze nogmaals je advertentie te zien krijgen. Er kunnen speciale banners worden gemaakt gericht op mensen die je website eerder hebben verlaten. Zo worden ze verleid terug te keren en alsnog de conversie op je website af te ronden. Retargeting kan voor ieder bedrijf of evenement worden ingezet, het gehele jaar door.
Google
Via Google Ads (voorheen Google AdWords) kun je adverteren op websites die je doelgroep bezoekt. Dit gebeurt met display advertenties. Je kunt ook kiezen voor contextuele targeting. Je stelt dan een aantal onderwerpen in die jouw doelgroep interessant vindt. Jouw banner wordt dan vertoond op websites met informatie over die onderwerpen. Zo komt je boodschap terecht bij de juiste personen.
Social media adverteren
Adverteren op social media is nooit een doel op zich. Kanalen als Facebook, Instagram of LinkedIn maar ook bijvoorbeeld YouTube dragen bij aan je naamsbekendheid, imago en betrokkenheid. Welk kanaal je wanneer moet inzetten, met welke boodschap en voor welke doelgroep, blijkt uit jouw doelstellingen in combinatie met een online strategie.