Start op tijd met campagnes voor de feestdagen!

Het wordt alweer sneller donker en de kaarsen kunnen uit de kast worden gehaald. De feestdagen komen eraan. Nu al? Jazeker! Heb jij namelijk al nagedacht hoe jij dit jaar het maximale uit de naderende sales gaat halen? Het is nĂș de tijd om te starten met de inrichting van jouw eindejaar-strategie en campagnes. Dat de feestdagen er anders uitzien dit jaar zal niemand verbazen. Covid-19 heeft enorme invloed op onze economie en op ons online koopgedrag. Desondanks blijven deze laatste maanden van het jaar een belangrijk sales-moment. Denk aan Black Friday en natuurlijk de Kerst. De online vraag blijft groeien en zal nog meer toenemen.

Miljoenen consumenten wenden zich tot Google, sterker nog: 75 procent (!) van alle online shoppers gebruikt Google. Als je op tijd begint met het inzetten van online campagnes, heeft het Google-algoritme ook tijd om te leren. Niet onbelangrijk in een periode waarin consumenten bedolven worden onder de advertenties.

Start daarom ruim op tijd met inspireren (awareness) en het vertellen van je merkverhaal. Op social media en met campagnes. Geen idee hoe of simpelweg geen tijd? De creatieve online postbodes van Mister-Postman doen niet anders. Ze houden van social media (en toevallig ook van shoppen!).